تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/06/11 - 13:54
کد خبر: 326443

در آیین رونمایی از کتاب «حسین از زبان حسین» حجت الاسلام محمدیان مطرح شد؛

روایتی مستند از زندگی سیدالشهدا(ع) به زبان اول شخص +عکس

در این کتاب سعی شده است تا از منابع معتبر و مدارکی که اهل فن به آن استناد می‌کنند استفاده شود و از منابع ضعیف استفاده نشود تا کتاب مستند باشد. وی گفت: ما سعی کرده ایم جوان‌هایی که می‌خواهند با امام حسین(ع) آشنا شوند این فرهنگ را درک کنند و با وجود کتاب‌های بزرگی که در این باره وجود دارد، گامی در جهت نهضت عاشورا برداریم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آغازین روز از ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)  نشر معارف کتابی را با عنوان حسین(ع) از زبان حسین(ع) نوشته حجت الاسلام محمدیان را روانه بازار کرد که آیین رونمایی از این اثر ارزشمند روز گذشته در کتابخانه پارک شهر انجام شد که در ادامه به شرح مختصری درباره این کتاب می پردازیم.

کتاب حسین(ع) از زبان حسین(ع) نوشته حجت الاسلام محمد محمدیان زندگینامه حضرت سیدالشهدا از تولد تا شهادت ایشان را نشان می‌دهد، این نویسنده درباره اثر جدید خود گفت: محور اصلی این کتاب، سخنان امام حسین (ع) است. چون برای آشنایی با فرهنگ عاشورا هیچ منبعی معتبرتر از سخنان رهبر این نهضت وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدیان  افزود: علاوه بر آن، در این کتاب سعی شده است تا از منابع معتبر و مدارکی که اهل فن به آن استناد می‌کنند استفاده شود و از منابع ضعیف استفاده نشود تا کتاب مستند باشد.
وی گفت: ما سعی کرده ایم جوان‌هایی که می‌خواهند با امام حسین(ع) آشنا شوند این فرهنگ را درک کنند و با وجود کتاب‌های بزرگی که در این باره وجود دارد، گامی در جهت نهضت عاشورا برداریم.

حجت الاسلام محمدیان افزود: روایت این کتاب، اول شخص است تا از زبان خود امام باشد و با شیوه‌ای جدید جوانان را به سمت کتاب سوق دهیم، این کتاب، هشت فصل دارد که فصل هشتم آن پس از شهادت آن حضرت است و از زبان حضرت زینب (س) روایت می‌شود.

نویسنده کتاب حسین (ع) از زبان حسین (ع) گفت: این کتاب فصل‌های مختلفی دارد، از جمله درباره پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، شروع مبارزات امام حسین (ع) با حکومت بنی امیه و مهمترین دوره که من اسم آن را گذاشته ام " تو چه می‌دانی چیست کربلا " که به قیام عاشورا اختصاص دارد.

حجت الاسلام محمدیان افزود: بخش آخر کتاب از زبان حضرت زینب (س) روایت می‌شود و حوادث بعد از عاشورا و بازگشت کاروان از مدینه را نشان می‌دهد.

وی در خصوص لزوم شناخت فلسفه قیام عاشورا در چنین روز‌هایی گفت: جنبه عاطفی این روز‌ها، قطعا مردم را به سمت شناخت این فرهنگ می‌کشاند و این شناخت روابط خانوادگی، اجتماعی و بین المللی ما را بهبود می‌بخشد، می‌گویند در آن عالم اساس همه چیز بر محبت است و هر کس با آنچه دوست داشته است، محشور می‌شود. این دنیا، دنیای محدودیت‌ها است؛ اما آن دنیا هر کس با عبور از موانع و محدودیت‌ها با محبوب خود محشور می‌شود. امیدوارم مغناطیس اباعبدالله ما را حسینی کند و ما را به سمت خود بکشاند؛ همان طور که در دنیا حسینی بودیم.

در طول ۱۴۰۰ سال مطالب بسیاری دربارۀ امام حسین(ع) نوشته شده است. در میان این مطالب علاوه بر مطالب قوی، مطالب ضعیفی هم مخلوط شده است. برخی از باب محبت مطالبی را اضافه کرده‌اند تا توجهات بیشتری را جلب کنند؛ در صورتی که اصل بر امانت‌داری است. بنده نیز سعی کرده‌ام مطالب را از منابع معتبر که اهل فن به آن اعتماد دارند، نقل کنم. برای این کار بیش از ۱۰۰ منبع اصلی از شیعه و سنی قبل از قرن هفتم را بررسی کردم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
حماس: منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری و جلب مشارکت‌های عمومی در فرودگاه‌های ایران برگزار می‌شود
اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد +عکس
اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
نگهداری تَک پلاک جرم است
شهادت امام صادق(ع) هیأت کجا برویم؟
آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان
بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند +فیلم
دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» فردا برگزار می‌شود
اعطای «گرنت» به تشکل‌های دانشجویی تصویب شد
«بازداشت اتوبوسی» دانشجویان آمریکایی! +فیلم
ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد +جزئیات
سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
فیلم سیاه مرد بدهکار از زن طلبکار
شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top